Kirándulás a Botanikus kertbe

folder_openHírek, TÁMOP-2.2.5.

2013. május 22-én szakmai program keretén belül a kisvárdai Tessedik Sámuel Szakképző Iskola és Gimnázium 9. évfolyamos szakács tanulóinak kirándulást szerveztünk a nyíregyházi Botanikus kertbe. Sajnos az idő nem kedvezett nekünk, hiszen végig esett és a hőmérséklet is hűvösebb volt a megszokottnál, de ez nem vette el a tanulóink kedvét.

Amikor megérkeztünk a kert dolgozói már vártak bennünket, hogy körbevezethessenek bennünket és megmutathassák az ott található gyönyörű és hatalmas növényeket. Sétánk elején a Japán kertrészt nézhettük meg, ahol igazi ritkaságokat láthattak tanulóink. Az időnk nagy részét az üvegházban töltöttük. Meglepődtünk, hogy menyire magas a páratartalom odabent. Az üvegház is több részből állt, ahol leginkább trópusi és szubtrópusi növényeket ismerhettek meg a tanulóink. A csoport nagy érdeklődéssel hallgatta az idegenvezetőnk beszámolóját a kaktuszok jótékony hatásairól és arról, hogy régen kínzóeszközként is használták.

Tanulóink nagy odafigyeléssel és érdeklődéssel időztek egy-egy olyan növénynél is amit ételek vagy éppen italok fűszerezésére vagy ízesítésére használnak, mint például a babérlevélfa, oregánó, majoránna, kávébab, vanília. Azt is megtekinthették tanulóink, hogy mi a különbség a banánok között. Melyik az amelyikkel a hétköznapokban találkozhatnak a boltban és melyik az, amelyik majd a konyhában fordul elő, amelyeket az ételek elkészítéséhez használhatnak, hiszen köztudott, hogy nem minden fajta banán alkalmas ezen feladatra, mert több a cukortartalma.

A sétánk további része már kint folytatódott. Elsőként megnéztük a Rózsák, majd az Óriások kertjét is. Ezután értünk ahhoz a részhez, ahol egy szakács jól érzi magát. Ez volt a fűszernövénykert. Már messziről lehetett érezni a mentának az intenzív illatát. Az idegenvezető megengedte számunkra, hogy egy-egy fűszernövényt testközelből is megillatozzunk és elmondta, hogy melyiket milyen húsokhoz vagy ételek elkészítéséhez ajánlják. A tanulóink a hallottakat. tapasztalataik és tanultak alapján ki is egészítették, melyet a vezetőnk örömmel fogadott. Ez a rész nagyon hasznos volt diákjaink számára. Itt gyakorlatban is megtapasztalhatták, megnézhették, hogy milyen az a fűszernövény, amiről ételkészítési alapok órán olyan sokat hallanak és az ételek fűszerezésére alkalmasak. Nemcsak ehhez a tanórához csatolhatták a megszerzett ismereteiket, hanem a szakmai gyakorlaton is hasznosíthatják az itt szerzett információkat.

A kirándulás végén a diákoknak lehetőségük nyílt egy tuja labirintusban kipróbálhatták tájékozódási képességüket is. Itt már senkit sem zavart az eső.
A program mindenki számára hasznos és tanulságos volt. Hiszen a legtöbben az ételek elkészítéséhez szárított, kész fűszereket használnak, mint ahogy gyakorlaton is. Itt megnézhették, megfoghatták és meg is illatozhatták ezeket a növényeket.

Kissé fáradtan és elázva, de annál csodálatosabb élményekkel tértünk haza erről a kirándulásról is.

Tanulóink írták:

„Nagyon szeretem a virágokat, ezért örömmel vártam ezt a kirándulást. Amikor megérkeztünk az idegenvezető már várt bennünket. Bemutatta a Japán kertet és annak érdekességeit is. Az üvegházban láttunk tündérrózsákat, amik elbírnak egy több hónapos gyereket is. Láthattunk olyan fűszernövényeket, amelyek sütéshez, főzéshez fel lehet használni. Számomra ez nagyon tanulságos volt, hiszen lehetőségünk volt a növények levelének vagy éppen virágának a megillatozására. Kint külön rész volt a fűszernövényeknek, mint például kakukkfű, citromfű, oregánó, bazsalikom. Egy párat már én is ismertem, de sokkal jobb volt így megtapasztalni az illatát.”
(Írta: Iványi Anita 9. évfolyamos szakács tanuló)
„Számomra ez a kirándulás nagyon tanulságos volt. Megtudhattam azt, hogy a vanília egy orchidea fajta valamint azt is, hogy a banánok mennyi idő alatt érnek be. A Botanikus kerti látogatás segített abban, hogy jobban megismerjem azokat a fűszernövényeket közelebbről eredeti, még feldolgozatlan valójában, amit a konyhában gyakorlaton használunk, illetve, amit ételkészítési alapok órán az ételek ízesítésére felhasználhatunk.”
(Írta: Csökmei Petra 9. évfolyamos szakács tanuló)

A program a TÁMOP 2.2.5. A-12/1-2012-0001 azonosító számú „Tessedik Sámuel Szakképző Iskola és Gimnázium szakképzéseinek továbbfejlesztése kisvárdai székhelyén” pályázat keretében valósult meg.
Szent Bazil Középiskola Kirándulás a Botanikus kertbe Hírek TÁMOP 2.2.5. Szent Bazil Középiskola Kirándulás a Botanikus kertbe Hírek TÁMOP 2.2.5. Szent Bazil Középiskola Kirándulás a Botanikus kertbe Hírek TÁMOP 2.2.5. Szent Bazil Középiskola Kirándulás a Botanikus kertbe Hírek TÁMOP 2.2.5. Szent Bazil Középiskola Kirándulás a Botanikus kertbe Hírek TÁMOP 2.2.5. Szent Bazil Középiskola Kirándulás a Botanikus kertbe Hírek TÁMOP 2.2.5.

Tags: , , ,
Menü