2008. február 19-én 13 órakor a Debreceni Városi Televízió Kft stúdiójában tett látogatást a Felnőttek Iskolájának és Szakközépiskolájának Marketing és reklámügyintéző végzős csoportja. Az osztályt Domonkos Eszter marketing referens kalauzolta a stúdióban. Eszter tájékoztatott bennünket arról, hogy 1999-ben arculatváltás volt, ezért új díszletek között folyik a felvétel. A hírműsorban két mûsorvezetõ tájékoztatja a nézõket, emellett a díszlet lehetõvé teszi a blue box technika alkalmazását is. A Debrecen Televízió felhasználta az amerikai televíziózás új elgondolásait is, és a mûsorvezetõk és riporterek részére szakmai továbbképzéseket szervezett, melyen neves szakembere mutatták be a hírtelevíziózással kapcsolatos speciális ismeretanyagot. Ennek eredményeként a Kamera Hungária Fesztivál Híradó Szekciójának döntõjébe jutott, s egyedüli helyi televízióként jelenhetett meg a Magyar Televízió és a kereskedelemi televíziók között.
Az új arculatot új mûsorstruktúra is jellemzi, a hagyományos televíziózás szórakoztató és tájékoztató mûsoraival szemben elõtérbe kerültek a jól behatárolt célcsoportoknak szóló rétegműsorok. A televízió minden évben közvélemény-kutatást végez, mely szerint jelenleg közel 20 magazinműsor készül, melyek egy-egy rétegigényt elégítenek ki, nagy nézettséggel bírnak. Ilyen magazinműsorok a Zöld Kamera környezetvédelmi magazin, a Siker gazdasági magazin, az Építész építési és lakberendezési magazin, a Debreceni Színképek kulturális magazin, a Hajrá! sportmagazin, a Hétszemle heti belpolitikai magazin, az Esti Közelkép várospolitikai magazin, a Zacc szórakoztató magazin, A Kukta gasztronómiai magazin. Természetesen, a felsorolás nem teljes, zenei-, energetikai-, heti közérdekû-, egyetemi- és egyházi magazin is gazdagítja a palettát. Emellett dokumentumfilmek, természetfilmek is készülnek a stúdióban, és a debreceni eseményekről (Virágkarnevál, Kossuth téri átadási ünnepség), sport- és kulturális rendezvényekről is készülnek itt filmek.
A televízió bevételeinek kb. 80 %-át a reklámfilmek készítése és vetítése adja, mivel kereskedelmi televízió. A tv földi sugárzással és kábelen keresztül is fogható, Debrecen legkedveltebb helyi tv-je. Aktuális hírműsort, sportközvetítéseket, helyi híreket, és érdekes tudósításokat láthatunk naponta a képernyőn. A stúdió bevételei, ezzel együtt gazdálkodása évről évre töretlen növekedést mutat, a növekedés kb. 10-15 %-os. Ez is bizonyítja a stúdió népszerûségét.
A csoport kérdéseket tett fel a marketing referensnek fõleg a reklámok készítésével kapcsolatban. Megtudtuk, hogy a Napszemle 19,45 órai időpontja elõtt sugárzott reklámok a leghatékonyabbak, ezért minden cég azon igyekszik, hogy ebben az időben sugározzák reklámját. A reklámszerződések megkötésérõl, a marketinges munkájáról, a filmek készítésének módjáról, egy reklámfilm elkészítésének áráról, a sugárzási díjakról, a filmkészítés néhány trükkjéről is kaptunk információkat.
A tájékoztatót abban a helyiségben hallgattuk, ahonnan a tv Napszemle címû aktuális napi hírműsorát közvetítik élõben. Most természetesen nem folyt felvétel, ezért szinte valamennyien kipróbáltuk a hírolvasó székét.
Készítettünk jó néhány fotót is, hiszen nem minden nap történik meg az emberrel, hogy tv-stúdióban járhat.
Eszter megmutatta a keverõhelyiséget is, ahol az egyenes adás képeit és a filmanyagot mixelik. Láttuk a monitorokat, amelyeken a kamerák képei láthatók és a kimenõ adás, megnéztük a keverõpultot, a hangkeverő berendezést is. A fiúkat teljesen rabul ejtette a technika. Nem is csoda, volt mit nézni, és õket az ilyen gyakorlatias dolgok érdeklik.
Ezután ha valaki a csoportból a Napszemlét nézi, biztosan szól a családjának, hogy „én is ültem abban a székben!”
Köszönjük a kedves fogadtatást és az átadott anyagot, amelyből sok értékes információt szereztünk a stúdió munkájáról!
Készítették: 13/AD-N/2007 osztály, Marketing – és reklám ügyintézők.