Marketing- és reklámügyintézők – szemelvény egy marketing óráról
Ezen képzés lényege, hogy ezt a manapság igen népszerű szakmát elméletben és gyakorlatban is megismerjék a diákok. A gyakorlati alkalmazás megismerése érdekében a szakmai órákon különböző feladatokat csoportmunkában oldanak meg. Minden témakör után a megtanultakat áthelyezzük a valós életbe.
Legutóbb a vevőérték- és elégedettséget tanultuk. Ezzel kapcsolatban kellet a diákoknak háromfős csoportokban kreatív és megvalósítható ötleteket adniuk az adott vállalatnak, ahol ők persze marketingesként dolgoznak. A csapattagok egyéni képességeik felszínre hozásával és alkalmazásával járultak hozzá az osztály előtt tartandó prezentációhoz.
A csoportok véletlenszerűen vannak kialakítva, hozzájárulva ahhoz, hogy a diákok is jobban megismerjék egymást, és azt, hogy ki miben jó. A vevőelégedettség növelése érdekében nagyon jó és használható ötletekkel „bombáztak” minket. Konkrét termék vagy szolgáltatás kiválasztása után megkezdődött a brainstorming (ötletroham). Nagyon jó volt látni, hogy mennyire lelkesek és összedolgoznak a sikeres eredmény érdekében. Mindenki hozzájárult ahhoz, hogy az ő csapata legyen a befutó. Nekik is jobb, hogy nemcsak a száraz elméleti anyagot adom le órán, hanem ők is be vannak vonva. Sokkal élvezetesebb és tanulhatóbb a tananyag. Ezt a tanítási módszert megpróbálom minden egyes tantárgynál alkalmazni, amelyeknél erre lehetőség van. A diákok így jobban fel lesznek készítve azokra a lehetőségekre, melyek majd a későbbiekben eléjük tárulhat. A kommunikációs képességük is továbbfejlődik, mely manapság nagyon fontos.
Terveim között szerepel, hogy meglátogatunk egy nyomdát (hiszen reklám tantárgy keretén belül tanuljuk majd a nyomdatechnikai eljárásokat), lehetőségünk van betekintést nyerni a Debrecen Televízió működésébe, és alkalmanként meghívott szakemberek beszélnek majd a marketing- és reklámtevékenységek gyakorlati megvalósulásáról.
A későbbiekben majd ezekről is beszámolok.
Szilágyiné Győri Krisztina