2008. május 01-től a Felnőttek Szakközépiskolája, Szakiskolája és Gimnáziuma nevet változtatott. Intézményünk új elnevezése Tessedik Sámuel Szakképző Iskola és Gimnázium.De kit is tisztelhetünk benne? Tessedik Sámuel (1742-1820) evangélikus lelkész volt, aki egészségügyi, gazdasági és oktatási tevékenységet kapcsolt össze papi hivatásával. Templomot épített, gazdasági iskolát létesített, tanított és tanítást szervezett, gyógyított. Ismeretszerzés céljából nagy utazásokat tett, tudósokkal és szakemberekkel levelezett. Élete fő feladatának a tudatlanság elleni harcot tekintette. Kétszáz évvel előzte meg a korát. Munkássága három nagyobb területre terjedt ki: a gazdasági szakoktatás, a mezőgazdasági termelés gyakorlati fejlesztése és az elméleti-szakirodalmi tevékenység. Oktatás- és iskolapolitikai elgondolásait az 1780 májusában általa alapított gyakorlati gazdasági intézetben próbálta valóra váltani, amely a következő fő részekre tagolódott: az elemi vagy népiskolai tagozaton az általános alapismeretek, a másikon a mezőgazdasági, végül a harmadikon a műipari ismeretek részletes elsajátítása került az oktatás előterébe.Névadónk széles körű műveltségét mutatja, hogy a tankönyvek jelentős részét ő maga írta.Az iskolát könyvtár, laboratórium és szemléltető gyűjteménytár egészítette ki.Nem csupán a tanulni vágyó fiatalokat segítette hozzá a szükséges ismeretekhez.Felsőbb fokú képzésével ellátta a leendő néptanítók gazdasági továbbképzését, de el lehetett sajátítani itt a gazdálkodás vezetéséhez szükséges alapismereteket is. Szakírói munkássága viszonylag későn bontakozott ki: negyvenkét éves volt, amikor az első, egyben legfontosabb műve megjelent. Ám így is gazdag életművet hagyott maga után: a bibliográfus mintegy négyszáz címjegyzéket tudott összegyűjteni szellemi hagyatékából.Küzdött a parasztság felemelkedéséért, úgy vélte, hogy minden embernek azonos joga van a tanuláshoz, társadalmi hovatartozástól függetlenül. Fő művében arról ír, hogy milyen sanyarú körülmények között él a magyarországi parasztember, és megpróbálta ennek okait számba venni.Ezek között említi az iskolai oktatás elmaradottságát, a korszerű ismeretek hiányát, a rossz körülmények között folyó földművelést és állattenyésztést, sőt a kártékony szokásokat, babonákat is.
Azért is esett a választás az iskola új elnevezésekor Tessedik Sámuelre, mert az elméleti tantárgyak tanítása mellett nagy hangsúlyt helyezett a magas szintű gyakorlati képzésre, amelyet intézményünk is rendkívül fontosnak tart. Ő is azt vallotta, hogy „a gyakorlat a legjobb tanítómester”.