A TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0108 számú pályázat keretében 2015.10.07-én konfliktus- és agressziókezelési napot tartott a Tessedik Sámuel Szakképző Iskola és Gimnázium. A programban tanulóink nagy érdeklődéssel vettek részt. Az előadás keretében a diákok jobban megismerkedhettek a saját konfliktusaik problematikájával és az esetleges megoldási módokkal.
A rövid elméleti és gyakorlati modellezés után lehetőségük volt egyéni kérdéseik megfogalmazására is, amelyekre az előadó a legjobb tudásuk szerint igyekeztek választ adni. Az órák után a pedagógusok is hasznos tanácsokat kaptak a témával kapcsolatosan.
Az iskolai élet fő szereplői a diákok, a tanárok és a szülők. A sokszereplős szervezetekben, így az iskolában is minden érintett és érdekelt fél között konfliktusok jöhetnek létre. A két legjellemzőbb szereplő a diákok és tanárok. A tanárokra úgy tekintünk, mint akik a konfliktusok megoldásában játszanak kulcsszerepet.
Tanár – diák konfliktusok
Kiindulópontként leszögezhetjük, hogy tanárok és diákok helyzete az iskolában nem egyenrangú, a diákok alárendelt, de legalábbis függelmi helyzetben vannak a tanárokkal szemben. Az iskolai élet normáit, az elvárt magatartást – a jogszabályok mellett – elsősorban a tanárok határozzák meg (legalábbis a diákok többsége ezt így érzékeli), a diákok „feladata” elsősorban a normák és szabályok követése, betartása. A konfliktusok jó része is ebből fakad.
Diákok közötti konfliktusok
A kisebb konfliktusok a tanulók mindennapjainak részei, ezek leggyakrabban verbális összeütközések („beszólogatás”, „oltás”, „gúnyolódás”), amelyek kirobbanásukat követően hamar el is csitulnak. A megkérdezett diákok ezeket az eseteket nem is tartják konfliktusnak, ezekről mint az iskolai hétköznapok természetes velejáróiról számoltak be.
Készítette: Krakkó Réka, tanár
A rendezvény a TÁMOP-3.1.4.C-14 számú Iskolafejlesztés a Tessedik Sámuel Szakképző Iskola és Gimnázium Debrecen Postakert utcai telephelyén projekt keretében valósult meg.
További képek: http://on.fb.me/21RvZlR