Tantestületi értekezlet a Telegdiben

folder_openHírek

2006. szeptember 30-án, szombaton szakmai értekezletre került sor a nyíregyházi tagintézményünkben. Mind a három tagintézmény pedagógusai, szakoktatói jelen voltak, mivel fontos dolgokat kellett megbeszélni a tanév elején. Az értekezletet a Telegdi Kata Szakiskola és Szakközépiskola Fenntartója nyitotta meg, aki sok szeretettel köszöntötte a kollégákat. A megnyitóban utalt az ilyen jellegű személyes találkozók fontosságára, hiszen a tagintézmények távolsága miatt nem mindig adódik lehetőség arra, hogy egy egészséges szakmai vita keretein belül megvitassák hétköznapi problémáikat vagy megosszák tapasztalataikat. Az első részben egy rövid bemutatkozásra került sor néhány újonnan belépett kolléga részéről, akik elmondták, hogy mit fognak tanítani, és hogy melyik egyetemen, vagy főiskolán végezték tanulmányaikat. A tapasztaltabb, és már korábban is nálunk tanító kollégák is felszólaltak egy mondat erejéig, szintén elmondták, hogy milyen szakmáknál tanítanak. A folytatásban a gyakorlati oktatás sikeres pillanatait idéztük fel, büszkén kiemelve az elmúlt tanév fodrász, kozmetikus tanulóinak példanélküli eredményeit. A Szakma Kiváló Tanulója Versenyen elért eredményekért ugyanis még a szakmai vizsgák megkezdése előtt átvehették OKJ-s szakmai bizonyítványukat. Egy kis rövid szünet után a Telegdi Kata Szakiskola és Szakközépiskola igazgatója szólalt fel, aki a következőket mondta:

Kedves kollégák, tisztelt munkatársak!

Ezúton szeretném köszönteni Önöket ezen a szakmai konferencián. Iskolánk 2002-ben kezdte működését, jelenleg 3 tagintézménnyel rendelkezik Kisvárdán, Nyíregyházán és Debrecenben.

Magániskolaként mindig fontosnak tartottuk a munkaerőpiac igényeinek való megfelelést, a tanulóink színvonalas elméleti és gyakorlati képzését, amely egyaránt fontos a munkavállaló és a munkaadó számára is. Hazánk Európai Unióhoz való csatlakozása új kihívásokat, de egyben új lehetőségeket is kínál. A hazai és az európai uniós munkaerőpiacnak megfelelő szakmai képesítéssel rendelkező munkavállalókra van szüksége.
Intézményünk elsődleges célja olyan – társadalmilag elvárt műveltséggel is rendelkező – szakemberek képzése, akik a munkaerő-piaci versenyben képesek megállni a helyüket.
Feladataink ellátásában jól képzett, nyitott, kollégák vesznek részt. Az oktató-nevelő munka színvonalát a pedagógusok és az oktatók rendszeres továbbképzésével és önképzésével biztosítjuk. Oktató – nevelő munkánkat központilag meghatározott Központi programok és helyi programok alapján végezzük.

A jobb és hatékonyabb foglalkoztatás elérése érdekében korszerű oktatási anyagokat és hatékony tanulást segítő oktatási módszereket alkalmazunk. Arra törekszünk, hogy az intézményünket elhagyó, végzett tanulók minden területen megfeleljenek az Európai Uniós elvárásoknak is.
Az elmúlt évek tapasztalatai arra a meggyőződésre juttattak minket, hogy az intézmény további fejlesztésének alapja csak a minőségi szemlélet lehet. Minőségfejlesztésünk legfőbb célja, hogy intézményünk szakmai, pedagógiai célkitűzéseinek és a partnerek elvárásainak megfelelően működjön.

A minőség számunkra a megbízhatóságot, a felelősségtudatot, a szakmai felkészültséget és a biztonságot jelenti, ezeknek kimutatható bizonyítékaival szeretnénk szolgálni. Ahhoz, hogy ezt biztosítani tudjuk, folyamatosan fejlesztjük az oktatás-nevelés szellemi és tárgyi feltételeit.

És végül szeretném egy összesítés formájában felolvasni az elmúlt tanév szakmai vizsgaeredményeit vizsgarészekre és telephelyekre lebontva.

A 2005/2006-os tanév vizsgastatisztikája

Kisvárda

Írásbeli vizsgarészek összesített átlaga: 3,7
Gyakorlati vizsgarészek összesített átlaga: 4,1
Szóbeli vizsgarészek összesített átlaga: 3,9

Nyíregyháza

Írásbeli vizsgarészek összesített átlaga: 3,1
Gyakorlati vizsgarészek összesített átlaga: 3,9
Szóbeli vizsgarészek összesített átlaga: 3,4

Debrecen

Írásbeli vizsgarészek összesített átlaga: 3,4
Gyakorlati vizsgarészek összesített átlaga: 3,9
Szóbeli vizsgarészek összesített átlaga: 3,8

Ezek az eredmények magukért beszélnek, az én személyes véleményem szerint nagyon jók, de minden erőnkkel arra kell törekednünk, hogy még jobbak legyenek. Így biztosak lehetünk a sikerben, nem kell attól félnünk, hogy a rangsorban valahol hátul fogunk kullogni, valamint a szakmai vizsgabizottsági tagok is szívesen visszatérnek majd hozzánk, felidézve egyúttal a múlt tanév sikereit, amit biztosan nem felejtettek el.

Köszönöm szépen.

Ezután megbeszélték az elmúlt tanév eredményeit, tanulságait, valamint ismertették a 2006/2007-es tanév főbb feladatait. Iskolánk kiemelt feladatként kezeli a gyakorlati és elméleti oktatás színvonalának emelését, amit újabb beruházásokkal és az óraszámok növelésével igyekszik teljesíteni. A hátramaradó időben az egyes szakmai munkaközösséghez tartozó tanárok és szakoktatók – kisebb csoportokat alkotva – beszámoltak a szakmai vizsgák lebonyolításával kapcsolatos feladatokról. Ez egyrészt tapasztalatcserére alapult, ugyanis a tapasztaltabb tanárok beszámoltak sikereikről, esetleges problémáikról és azok megoldási lehetőségeikről, másrészt megvizsgálták az egyes szakmák szakmai vizsgakövetelmény rendszerében bekövetkezett változásokat. Ezekre a változásokra építve próbálták megalapozni tevékenységüket a 2006/2007-es tanévben.

Készítette: Hajnal Béla

Tags:
Menü