Iskolánkban a TÁMOP 3.3.4 támogatásával megszervezett programsorozat keretében, a családi életre felkészülésben igyekeztünk segítséget és tanácsokat adni tanulóinknak. A felnőttkor küszöbén ez az egyik legfontosabb téma, ami foglalkoztat egy fiatalt.
Az erkölcsi megújulás egyik fontos megnyilvánulása lenne a családi élet tisztelete. Fontos, hogy az oktatási ágazat kivegye részét az élet tisztelete, a gyermekvállalás előmozdítása, a társadalom népesedési krízisének kezelésében való részvételén keresztül az egész társadalmat érintő problémák megoldásából.
Igyekszünk felkészíteni a gyerekeket és a fiatalokat a családi életre: életkoruknak megfelelően beszéltünk nekik (vagy inkább: elbeszélgettünk velük) a párkapcsolatokról és a párválasztásról, a szerelemről és a szexualitásról, a házasságról és a szülő-gyerek kapcsolatról. Megbeszéltük velük és vitára bocsátottuk), hogy melyek a feltételei a jó házasságnak, hogyan növelhetik az esélyét annak, hogy sikeres házasságot kössenek.
A foglalkozásokon megbeszéltük, milyen az ideális kapcsolat a szülők és gyermekeik között, saját jelenlegi (jó vagy rossz) tapasztalataik alapján, és ők hogyan akarják nevelni majd gyermekeiket.
A téma komolyságát játékos szituációs feladatokkal, és őszinte beszélgetésekkel oldottuk a tanulók körében a legnagyobb sikere az önismereti játékoknak volt. Az önismeret az alapja a sikeres felnőtt életnek és karriernek. Ezt segítette a baráti hangulatú légkör és játékos módszerek.
Készítette: Jeney Zoltán