Erasmus+

folder_openHírek

Görögországi kalandok: tanulás és szakmai tapasztalatok az Erasmus+ projekt keretében
Iskolánk nyolc oktatója, Debrecenből, Kisvárdáról és Nyíregyházáról egy hetes szakmai mobilitási programon vett részt Görögországban április elején. A nyertes pályázatban az alábbi iskolák alkottak konzorciumot:
– Nagy Szent Bazil Görögkatolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium – Hajdúdorog (Konzorcium-vezető)
– Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum – Debrecen (Konzorcium tag)
– Szent Bazil Görögkatolikus Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Iskola – Debrecen, Kisvárda, Nyíregyháza (Konzorcium tag)

A kiutazás fő célja az volt, hogy a konzorciumba tartozó intézmények oktatói és vezetői, összesen 20 fő részletesen megismerjék azokat a gyakorlati munkahelyeket és szálláslehetőségeket, ahol a tanulóink külföldi szakmai gyakorlatukat teljesítik az Erasmus+ program keretében.
Az út során felfedeztünk sok helyet, ami gazdagabbá tett minket szakmailag és új ötletekkel látott el a jövőbeni munkánkhoz és a tanítványaink számára is.
Utunk során az alábbi helyszíneken jártunk:
Syntrivani Resort, Leptokarya:
A Syntrivani Resortban szálltunk meg, mely egy varázslatos helyen helyezkedik el az Olümposz hegyei között. A szálloda környékén lélegzetelállító sziklák, mély szurdokok és hófedte hegyek húzódnak, ezáltal a természet szépségei párosulnak a szállás kényelmével.
San Panteleimon Hotel and Resort, Neos Panteleimonas:
Kint tartózkodásunk alatt ebben a hotelben biztosították az étkezésünket. Itt részletesen is beleláthattunk a szálloda működésébe, megismerkedhettünk a görög vendéglátással. Megtekinthettük hogyan készülnek a hagyományos görög ételek. A szállodában körbejártuk és megvizsgáltuk a különböző szobatípusokat, így teljes képet kaptunk az elérhető szálláslehetőségekről. Itt találkoztunk az éppen gyakorlatukat töltő külföldi tanulókkal, akik az ételek előkészítésében és a felszolgálásban segédkeztek. A hotel egyedülálló szolgáltatásai és modern felszereltsége lenyűgöző volt, és hozzájárult ahhoz, hogy az itt töltött idő emlékezetes legyen mindannyiunk számára.
M.E.P.E. Platon School: Ez egy magániskola, melynek komplexitása egyedülálló, mivel egy helyen megtalálható az óvoda, általános iskola és középiskola is. Látogatásunk során részesei lehettünk a görög oktatási rendszernek és a tanulók mindennapjainak. Ez az élmény lehetővé tette számunkra, hogy összehasonlítsuk a görög és a magyar oktatási módszereket, és inspirációt nyerjünk a saját tanítási gyakorlatunkhoz.
Dimitra Haircut Szalon: A görög kultúra és gasztronómia mellett lehetőségünk volt bepillantást nyerni a szépségipar világába is a Dimitra Haircut szalonban. A szalon tulajdonosa, Dimitra, egy szenvedélyes és elkötelezett fodrász, akinek hosszú évek munkája és tanulása vezetett a szakma különböző területei felé. Látogatásunk alkalmával megismerhettük a szalon mindennapi működését, tanulhattunk az új trendekről és technikákról, valamint betekintést nyertünk a görög szépségipar sajátosságaiba. Dimitra elmesélte nekünk a szalon történetét, az általa alkalmazott módszereket és eszközöket, valamint megosztotta velünk tapasztalatait és tanácsait a fodrászat és kozmetika terén. Ez az élmény nemcsak a szakmai ismereteinket gazdagította, hanem inspirációt is nyújtott számunkra a szépségipar iránti elkötelezettségünk további fejlesztéséhez.
JOIST Innovációs Park, Larissa: A JOIST Innovációs Parkban elmélyülhettünk a modern technológia és innováció világában. Itt tanulmányozhattuk a legújabb technológiai trendeket, amelyeket a jövőbeni oktatási és szakmai tevékenységeinkben is hasznosítani tudunk. Így például a VR szemüveg oktatásban rejlő lehetőségeit, a 3D-s számítógépes tervezést.
Platamona-Penteleimona: Felsétáltunk a Platamonasi várhoz, ahol időutazásban érezhettük magunkat, felfedezve a múlt nyomait és a várfalak történelmi emlékeit. A várból lenyűgöző kilátás nyílt a szomszédos településre és a tengerre is, ami elvarázsolta az embert a természet és a történelem együttes szépségével.
Grimouras Olive Mill: A látogatásunk az olivaolaj feldolgozó cég telephelyén lenyűgöző és tanulságos élmény volt. Elmerültünk az oliva bogyó termesztésének és az olajfeldolgozás folyamatának részleteiben, melyek során mélyebben beleláthattunk a görög gasztronómiába. Kiderült, hogy az olivaolaj nem csupán kulináris célokra használható, hanem számos más területen is felhasználják, például szépségápolásban és egészségügyben is. A helyi termelők bogyóiból előállított olaj a legmagasabb minőségű extra szűz olivaolaj, melyet az egészséges életmód és a kulináris élvezetek kedvelői egyaránt értékelnek.
Zindros Byzantine: Ebben a meteorai ikonfestő műhelyben láthattuk az ikonfestés művészetét és hagyományait. Ez az élmény segített megérteni a görög ortodox vallás kulturális és művészeti jelentőségét, és lehetőséget adott számunkra, hogy saját kreativitásunkat és művészi kifejezőképességünket fejlesszük.
Varlaam Monostor: Belepillantást nyertünk a Meteora-hegyek legnagyobb kolostorának, a Varlaam Monostornak a mindennapi életébe.
A monostor 1350-ben épült, és az egyik legnagyobb a Meteora kolostorcsoportban. Lenyűgöző építészeti és vallási értékei mellett a monostorban található freskók és ikonok is különleges élményt nyújtottak számunkra. A Varlaam Monostor megtekintése lehetővé tette számunkra, hogy közelebbről megismerjük a görög ortodox vallás és kulturális örökség egyik ikonikus helyszínét.
Paleos Panteleimonas Ófalu: A falusi turizmus legalkalmasabb módja volt annak, hogy turistaként Palaios Panteleimonasban (Olympus hegységen lévő ófalu) közvetlenül felfedezhettük a tájegység életét és kultúráját. A gasztroturizmus kiválóan illeszkedett a falusi turizmus kínálatához, a vidék helyi ízeivel, helyi ételeivel, amelyeket megkóstolhattunk.
Skiathos szigete: Az utolsó napon egy lenyűgöző hajókirándulással értünk el Skiathos szigetére. Az út során a tenger élénk színei és a parti sziklák látványa varázslatos volt. Amint a sziget közelébe értünk, a hangulat még izgalmasabbá vált, ahogy felfedeztük a sziget partjait és búvóhelyeit. A szigeten pedig beleláthattunk a helyi kultúrába, ami emlékezetes élményeket kínált számunkra.

A Görögországban szerzett tapasztalatok értékes kincseket adtak mind a szakmai, mind a személyes életünknek. Tudjuk, hogy fel tudjuk majd használni ezt a tudást és inspirációt a jövőbeni munkánk során, és hogy tanítványainkat is arra buzdíthatjuk, hogy merjenek új dolgokat felfedezni és más kultúrákat megismerni. Ezek az élmények örökre velünk maradnak, és bármikor újra visszamennénk ebbe a csodálatos országba!